Game review: Monster Hunter World

Game review: Monster Hunter World

Aangezien ik altijd alleen maar Halo en daarna Assassin’s Creed op mijn xboxen speelde, heb ik alle goede games zo ongeveer gemist. Zo ook de Monster Hunter serie. Ik werd er onlangs op gewezen dat deze uit zou komen voor pc en heb besloten om hem te kopen en te spelen. Vandaag lees je mijn mening over deze game op mijn blog!

Zoals ik al zei heb ik dus nog nooit eerder een Monster Hunter game gespeeld. Ik heb ondertussen ongeveer 30 uur in de game zitten maar ik kon pas beginnen met spelen na mijn operatie, vandaar dat deze review ook vrij laat is. Tot nu toe vind ik t een hele leuke game maar ik heb ook een paar negatieve puntjes.

Als eerste: het verhaal is heel leuk. Ik ga geen spoilers geven! Ik heb geen idee of het verhaal duidelijker is als je de eerdere games ook gespeeld hebt maar ook voor compleet nieuwe spelers is deze game leuk en goed te begrijpen. Het is wel even inkomen, de gameplay is erg wennen en verschilt ook voor ieder wapen. Ik heb ook een tijdje gezocht naar welk wapen ik het fijnste vind en uiteindelijk kwam ik uit bij de insect glaive.

De monsters zijn best lastig dood te krijgen als je in je eentje of met z’n tweeën speelt. Als je multiplayer speelt krijgt het monster de volledige health waardoor het onwijs lang duurt om hem dood te krijgen. In je eentje focust het monster volledig op jou met tegenaanvallen, wat het ook moeilijker maakt. Het makkelijkste is dus met vier personen. Als ik in mijn eentje speel vind ik het vaak lastig om een monster dood te maken maar uiteindelijk lukt het me altijd wel. Het is dus wel echt een game waar je geduld voor moet hebben.

In het spel heb je een palico bij je. Dit is een kat die je helpt tijdens het gevecht. Hij brengt je soms een vigorwasp, die ervoor zorgt dat je health weer goed wordt of hij geeft je een schop om sneller op te staan als je op de grond gegooid wordt door een monster in het gevecht. Tijdens een expeditie vindt een palico vaak ook wat voorpwerpen. Verder zien ze er echt onwijs schattig uit én je kan ze verschillende soorten armor geven waardoor hij alleen maar schattiger wordt! Als deze beestjes ooit hun eigen game of tekenfilm zouden krijgen, ik ben bij voorbaat al fan!

De graphics in de game zijn echt fantastisch! Kijk maar eens naar het screenshot hieronder! De monsters zelf zijn ook erg goed ontworpen. Sommigen zijn best lelijk wat ook weer grappig is maar over het algemeen zien ze er echt goed uit. Uniek zijn ze zeker!

Soms vind ik de verschillende soorten armor voor vrouwen iets té bloot, zoals ik hieronder laat zien. De armor voor mannen daarentegen is dan weer heel normaal, bedekkend en beschermend. Het irriteert me soms iets maar ik heb dan ook voor een fatsoenlijke armor gekozen. Soms is de armor een beetje te overdreven maar er zitten ook een paar echt hele mooie tussen met mooie kleuren en goede ontwerpen!

En dan de minpuntjes die ik heb gevonden in Monster Hunter: World: de game is heel herhalend. Elke keer is het weer hetzelfde. Ik had een paar dagen dat ik wat geïrriteerd was om de main quest omdat het niet lukte om de monsters dood te krijgen met z’n tweeën. Uiteindelijk hebben twee vrienden die een hoger level zijn ons geholpen en hebben we het gehaald. In die tussentijd deed ik dus wat optionele quests maar dit werd vrij saai op den duur omdat het zoveel herhaling was.

Nog een issue is de error waar de game momenteel mee kampt. De online verbinding valt soms weg waardoor je uit de sessie gegooid wordt. Je moet dan de game opnieuw opstarten om weer ergens in te kunnen. Soms gebeurt dit zelfs tijdens een quest, wat ervoor zorgt dat de andere spelers met een man minder zitten en het moeilijker is om de quest te halen. Het is me zelfs al eens gebeurd dat de hele quest afgebroken werd omdat iemand eruit gegooid werd. Ik heb wel gelezen dat ze deze error aan het oplossen zijn dus ik hoop dat dit snel goed is!

Buiten deze punten hierboven is het een erg leuke game. Ik vermaak me zeker met het opsporen en bevechten van fictieve monsters maar ik zie het ook wel gebeuren dat ik de game aan de kant leg zodra ik de main quest af heb. Tot die tijd vermaak ik me in ieder geval nog wel even met de monsters!

Speel jij ook Monster Hunter: World? Laat in een reactie jouw mening over de game achter!