Game review: Tom Clancy’s The Division 2 (private beta)

Afgelopen weekend was de Private Beta van Tom Clancy’s The Division 2. Ik heb deze gespeeld en laat je vandaag weten wat ik ervan vond!

Omdat het een private beta was hadden we slechts een klein deel van de game om te spelen maar dat maakte mij niet zoveel uit. Ik heb Division 1 nooit gespeeld (die heb ik wel gelijk gekocht aangezien die maar 5 euro was afgelopen weekend) maar ik had dus geen idee wat ik kon verwachten van de 2e game.

Vanaf de eerste seconde vond ik deze game echt belachelijk vet. Hij runt supergoed op mijn pc, iets waar ik nog altijd licht zenuwachtig voor ben omdat ik vroeger op mijn laptop bijna geen enkele game kon spelen.

Het verhaal van Division 1 is dat er een virus is verspreid via bankbiljetten in New York. Bijna iedereen is omgekomen door het virus en anders vermoord om eten. De tweede game borduurt eigenlijk verder op de eerste game. Ik weet nog niet precies wat hier het verhaal is maar daar kom ik wel achter als de game officieel gereleased wordt, op 15 maart. Ondanks dat ik de eerste game niet gespeeld heb, had ik niet echt het idee dat ik iets gemist had in deze beta. Er komen een soort van flashbacks in voor die laten zien hoe het was voordat het virus verspreid werd.

Er zijn een aantal kleine dingetjes waar ik tegenaan liep in deze game. In veel games, als je ergens overheen wil springen, druk je op de spatiebalk en als je op je hurken wil gaan zitten druk je op de ctrl-toets. Bij Division is dat dus omgedraaid. Dit heeft als resultaat dat ik me heel vaak ergens achter verstop als ik eigenlijk over een muur heen wil springen. Ik vond dit zelf erg vervelend maar mijn vriend en andere vrienden waarmee ik gespeeld heb hebben daar geen last van – zij het dat zij wél Division 1 gespeeld hebben en vooraf dus wisten dat deze dingen omgedraaid zijn.

De game kan je multiplayer spelen met in totaal 4 personen. De tegenstanders worden opgeschaald naar de speler met het hoogste level dus als je een groot level verschil hebt (zoals ik had in de private beta ten opzichte van een van m’n vrienden) wordt het ineens een stuk lastiger als je een quest in je eentje gaat doen maar nog wel met z’n allen in de party zit.

Ik heb een aantal screenshots gemaakt tijdens de private beta, die zet ik hieronder voor jullie neer. De open beta is van 1 tot 4 maart. Mocht je nog twijfelen of je de game wil halen, check dan een paar streams (deze beta’s mogen wel gestreamd worden, in tegenstelling tot de beta van Division 1 (bron: Julian)). Ik vind deze game in ieder geval echt het geld waard én met Ubisoft points kun je 20% korting krijgen als je de game in Uplay koopt!